איך לבחור מקדחה ולאילו פרטים צריך לשים לב

מקדחה טובה היא כלי חשוב ובסיסי בכל בית. היא מפשטת כל פרויקט ביתי והופכת אותו לקל יותר , החל מהתקנת מדפים ועד הרכבת רהיטים, כל הדברים שהופכים בית לבית שלנו. יש מגוון רחב של מקדחות שאפשר לבחור מהן. יש מקדחות שתהנו לעבוד איתן, יש מקדחות אמינות ואיכותיות יותר ויש כאלה שפחות. אז בואו נעבור ישר לעניינים ונדבר על הסוגים השונים ומה הכי מתאים לכם לפי הצרכים שלכם.

מקדחה נטענת או רגילה, מה ההבדלים?

אחד ההבדלים שאפשר לזהות בקלות זה האם זו מקדחה רגילה (עם כבל חשמלי) או נטענת (עם סוללה). אמנם בעבר נתקלנו לרוב במקדחות רגילות שניזונות ישירות משקע החשמל. אבל כיום יש לא מעט מקדחות עם סוללה. מן הסתם , לשני סוגי המקדחות יש את היתרונות והחסרונות שלהן. אחת נותנת אפשרות לניידות והשנייה לעומת זאת מציעה בדרך כלל עוצמה גבוהה יותר ולכן יותר מתאימה לעבודות קשות יותר.

עוצמות וחשמל במקדחה

מקדחה רגילה מציעה לנו עוצמה גבוהה וקבועה במהלך כל העבודה וגם אינה מוגבלת במשך פעולתה. אבל מצד שני, לא ניתן להשתמש בה ללא חיבור לחשמל ולכן מגבילה את ניידותה. מקדחה נטענת מאפשרת לנו לעבוד בכל מקום בלי כבל שיפריע במהלך העבודה ובלי צורך בחיבור לחשמל. החיסרון הגדול ביותר שלה זה משך פעילות הסוללה, שכמובן מגבילה את עבודתנו.

צריך לטעון את הסוללה לכמה שעות כדי שהמקדחה תהיה מוכנה שוב לפעולה. בדרך כלל, למקדחה הנטענת יש עוצמה מקסימלית נמוכה יותר מהחשמלית , מה שמונע מאיתנו לפעמים לקדוח בחומרים הקשים יותר.

איך לבחור מקדחה לפי הצרכים שלנו

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון הוא העוצמה. כמו כן, יכולת שליטה במהירות הקידוח, רטיטה ועוד.

עוצמתה של המקדחה נמדדת על ידי ההספק שלה, שמיוצג  בוואט. ככל שההספק גדול יותר – עוצמתה גבוהה יותר. השיקול בהספק תלוי בסוג החומרים שאנו נעבוד איתם. ככל שהחומר קשה , מומלץ לבחור בהספק גבוה יותר. ברוב המקדחות המיועדות לשימוש ביתי ההספק נע בין 400 ל-800 וואט. מקדחות לשימוש מקצועי מציעות הספק גבוה יותר.

במקרה של המקדחה הנטענת, עוצמתה נמדדת לפי הסוללה . גם כאן, מומלץ להתאים את מידת העוצמה לסוג העבודה שעושים.

ההמלצה שלנו במקדחות

מומלץ לבחור במקדחה שניתן לשלוט במהירות שלה כדי להתאים אותה לעבודה שלנו על משטחים שונים. כשעובדים עם חומרים קשים כמו בטון, עדיף לעבוד במהירות נמוכה ועם חומרים עדינים יותר כמו קרמיקה, עדיף להתחיל במהירות נמוכה ורק לאחר מכן להגביר את המהירות לאחר הקידוח הראשוני.

השליטה על המהירות

השליטה על המהירות בחלק מהמקדחות קורה על ידי כפתור בנפרד, ובחלק מהן זהו כפתור ההפעלה של המקדחה (ככל שלוחצים חזק יותר במהירות גבוהה יותר ולהפך).
למקדחות רבות  יש גם אפשרות לרטיטה ומומלץ לבחור מקדחה עם אפשרות כזו. בעבודות וקידוחים בבטון חשוב מאוד שתהיה לה רטיטה. במצב זה המקדח זז במהירות גבוהה קדימה ואחורה, מה שמאפשר לנו קידוח יעיל יותר בבטון.

חשוב לציין שצריך לשים לב לקוטר המקדח שראש המקדחה יכול להכיל בתוכו, למידת הפוטר. בנוסף מומלץ לבחור מקדחה שמאפשרת לנו סיבוב בשני הכיוונים.

מקדחה לתיקון דלתות

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.