אילו כלי עבודה נצטרך לביצוע עבודות עפר?

אילו כלי עבודה נצטרך לביצוע עבודות עפר?

אפשר לומר שעבודות עפר ופיתוח הן אלו שקובעות כיצד נראים פני מדינת ישראל. הרי כשמדובר בתכנון פרויקט כמו סלילת כבישים או הנחת מסילות רכבת, חפירת תעלות ויישורי שטחים, תוואי השטח עתיד להשתנות ואיתו גם הנוף המקומי. בנוסף, מתבצעות עבודות העפר גם במגזר הפרטי וכוללות בניית בריכות שחייה או חפירה להנחת קווי מים ותשתית ביוב, בניית מרתף תת קרקעי ועוד. כדי לבצע את כל העבודות הללו בהצלחה, נדרשים כלי עבודה ייחודיים מסוגים שונים כאשר חלקם יהיו ממונעים או חשמליים וחלקם אפילו ידניים.

כיצד נבחרים כלי העבודה המתאימים?

בעבודות עפר, נדרש הקבלן לחקור לעומק את השטח שבו הוא אמור לפעול ולהבין מהם תנאיו וכיצד לבצע את מהלך העבודה כולה. כל זה תוך שמירה על בטיחות מקסימלית באתר העבודה, ושימוש במוצרי בטיחות כמו קסדת מגן או אוזניות נגד רעש במידת הצורך. במקרים מסוימים, האתר יהיה גדול מאוד ויצריך כלי עבודה רבים ומאסיביים. במקרים אחרים מדובר בשטח עבודה קטן מאוד, או במקום עם בעיות גישה, מה שיחייב כלי עבודה קטנים בהרבה.

כלים נפוצים בעבודות עפר ופיתוח

  • כלי צמ"ה – כלים אלו מתפקדים ככלים גדולים ויעילים, שתפקידם הוא לנוע בתוך השטח במטרה לחפור, לחצוב, לקדוח, להזיז פסולת או אבנים וגם להדק את השטח. ביניהם תמצאו את הטרקטור, המחפרון והמיני-מחפרון, או הבובקט. מדובר בטרקטורים קטנים שפועלים באתרים בנויים או בעלי שטח קטן ומסוגלים להתאים למגוון רחב של שימושים כמו: הכנסת אדמה או הוצאת אדמה, הכנת שטח לגינון, דק עץ או מדשאה סינטטית, פינוי פסולת בתוך חצר או שטח בנוי, הריסות מיוחדות ועוד.

כלי צמ"ה נוסף ונפוץ מאוד בעבודות עפר הוא המכבש, בו משתמשים לאחר שהשטח עבר את השינויים הנדרשים לו, כדי לשטח ולהדק את האדמה בסיום העבודה. כלים אחרים כמו יעה אופני, שופלים, מגרדת, מפלסת, משאיות ואפילו מלגזות ייבחרו כאמור בהתאם לגודל השטח, תנאיו וסוג העבודה עצמה.

  • מקדחים – עולם המקדחים ראוי לכתבה נפרדת, מאחר וסוגים שונים יתאימו לעבודות קידוח נפרדות לחלוטין. באופן כללי, ניתן לומר שמקדחים פועלים בסביבה שכבר בנויה בחלקה ונועדו לעבודות כמו קידוח בורות ניקוז, ספיגה או חלחול, קידוח בטון לתוספת בנייה וכו'. 
  • מסורים לעבודות עפר – בניגוד למסור שולחן לחיתוך עץ, אותו אף ניתן למצוא בנגריות וסדנאות ביתיות, בתחום המסורים המכניים ניתן למצוא כלים שחותכים חומרים כמו בטון, אספלט, צנרת ועוד. קבלן העפר יצטרך למצוא את המסור המתאים מבחינה טכנית על מנת שיתמודד עם סוג העבודה הנדרשת.

חומרי גלם – בטון, אספלט, חצץ, אדמה, צנרות בעוביים ואורכים שונים ועוד. כל חומר גלם ייבדק להערכת איכותו ובטיחותו ונועד להביא להצלחת הפרויקט כולו.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.