המסורת של שולחן הנגרים

שולחן נגרים

יש מקומות בעולם בהם שולחן נגרים הוא סוג של אומנות, חפץ המסמל מנהג או שיטת עבודה בתחום הנגרות. בישראל התפתח תחום הנגרות במהלך השנים וסדנאות נעשו לנגריות גדולות, ובשנים האחרונות אנחנו עדים לאנשים רבים הפותחים סדנאות עץ בביתם.

עד כמה שולחן נגרים משמעותי בעולם הנגרות?

מי שמכיר את התחום יודע כי בכל נגרייה או סדנה ישנם מספר שולחנות נגרים לעובדים השונים, ולכל שולחן יש את התוספות שהנגר הוסיף בעצמו לשולחן, כמו מקומות אחסון או כלים יחודיים.

בעולם הנגרות כיום מתבצעות רוב העבודת באמצעות השולחן, אמנם יש מסביבו עוד כלי עבודה שונים כגון מסור שולחן, מחרטה לעץ, מתקני הרמה למיניהם, מלחציים ועוד, אבל בדרך כלל מרכיבים עליו את חלקי העץ השונים, מוסיפים את הפרזול, משלימים את העבודה ומכינים את המוצר להובלה. בנוסף, מבצעים תיקונים ותהליכים שונים באמצעותו.

אלמנטים חשובים בשולחן נגרים

כפי שציינו למעלה על השולחן מתבצעות עבודות נגרות כמו רהיט או מוצר כלשהו מעץ, ומסביבו יש כלים אשר נועדו להשתלב בשולחן וליצור כלי אחד רב אפשרויות המסייע לנגר לעבוד במהירות, במקצועיות ובבטיחות.

כלי עזר לשולחן נגרים

בדרך כלל ניתן למצוא עליו מגירות ומדפים לאחסון כלי עבודה, מתלים לתליית כלים ומלחציים באמצעותם מקבעים חלקים בזווית הדרושה ומחברים אותם יחד. על פי המסורת האירופאית, על השולחן להיות כבד משקל. מרכז הכובד נמצא ברצפה על מנת שחלקי עץ גדולים לא יהפכו אותו ויגרמו לפציעה. המלחציים מחוברים עם מוט העובר דרך פלטת השולחן מה שמבטיח את בטיחותו של הנגר.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.